O koltuklar mazeret üretme yeri değil, problem çözme yeridir

Önceden Vali, Kaymakam, Emniyet müdürlüğü yapan insanların yanına yaklaşamazdınız. Bu saydığım şahsiyetlerden insanlar çok çekinirdi. Yıllar geçtikçe teknoloji ile beraber ülkemde insan ilişkileri de gelişmeye başladı.

Yanına çekinerek gittiğimiz Vali, Kaymakam, Emniyet Müdürü gibi insanların bizden farklı olmadığını zaman içinde herkes gördü, dost oldu hatta bu saydığım görevleri yapan insanları çarşıda pazarda görmeye başladılar.

Öyle ya Valiye nasıl selam vereceğimizi bilmiyorduk ama artık her şey yerine oturdu. Tabi bu görevleri yapan herkes aynı değil. Yine halktan kopuk yaşayan egolu görevliler var mı? Tabi ki varlar ama görev yaptıkları il, ilçelerde adları sanları bile bilinmiyor.

İlçemiz bu yönden her zaman çok şanslı oldu. Zaman zaman ilimizde de görev yapan bazı valiler derin izler bıraktı. Gölcük Vizyon Gazetesinde Genel Yayın yönetmeni olarak çalıştığım dönemde makamında bizleri ağırlayan dönemin Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy ile sadece bir kere makamında sohbet etme imkânı buldum. Daha sonrası hiç olmadı. Taa ki Vali Aksoy Aydın valisi olana kadar.

Geçenlerde Kocaeli Gazeteciler Cemiyet Başkanı Cemal Kaplan arayıp “Caner baba Perşembe akşamı Aydın’a gidiyoruz, Pazar günü dönüyoruz” diyene kadar Vali Aksoy hakkında çok ta bir şey bilmediğimi ziyaret esnasında anladım.

Kocaeli’de görev yaptığı sırada eşi ile Pazar yapan, alışveriş yapan koruma ordusu olmadan çarşıda gezen kaç vali gördük? Basına yansıyan kadarı ile Vali Aksoy haricinde bildiğim isim yok. Aydın Valisi olarak ziyaret ettiğimiz Hüseyin Aksoy Gazeteciler Cemiyet üyelerini çok güzel ağırladı.  Düşünün Aydın’a geldiğimiz dakikadan itibaren Valilik görevlileri bizim için Vali beyin talimatıyla gezi programları yapıp bir dakika bile yanımızdan ayrılmadılar. Polis ekipleri eşliğinde gezi yaptık.

Vali Hüseyin Aksoy mütevazı kişiliği ile gönülleri her gittiği yerde fethettiğine bizzat şahit oldum. Yeğenim Mehmetcan Toksöz’ün kaldığı eve ziyarete gitmek için taksi çağırdım. Taksici ile muhabbet ederken ona Vali Aksoy’u sordum. Abi dedi taksici “ben tanımam etmem ama eşi ile Pazar yapıyor, alışveriş yapıyor, esnafa selam veriyor diyorlar. İyi adammış kentin sorunlarıyla bizzat yakından ilgileniyor” dedi. Aydın için projeler geliştiriyormuş diyerek sözlerine devam ederken vallahi halkla iç içe ilk kez bir vali gördük diyen çok abi dedi.

Doğru Kocaeli’de Vali Aksoy’u bu yönü ile sevdi. Aydın’da iz bırakmaya başlamış. Bilmeyenler için aktarayım Vali Aksoy’un Gölcük’te yakın akrabaları var Zeytinoğlu ailesi gibi çok sayıda. Neyse Vali Aksoy makamında bizleri ağırladı hoş sohbet ettik. Cumartesi akşamı Kuşadası’nda birlikte yemek yedik sohbet ettik. Pazar sabahı eşi ile beraber  kahvaltı yapıp bizi hediyelere boğarak yolcu etti. Tek tek hal hatır soran ilgilenen Vali Hüseyin Aksoy ve değerli  eşine gazetem Gölcük Gündem  ve şahsım adına çok teşekkür ederim. Vali Aksoy gibi devlet adamlarının daha yüksek mertebelerde olmasını canı gönülden isterim. Aydın valiliği görevlilerine bize gösterdikleri yakın ilgiden dolayı teşekkür ederim.

Hayatta en çok dikkat ettiğim ve saygı duyduğum şey problem çözen yöneticiler olmuştur. Eğer bir görevdeysen mevki makam önemli değil  mazeret değil problem çözeceksin arkadaş çözemiyor mazeret üretiyorsan o mevki makamlar benim için boştur Nokta.

Başkan Cemal Kaplan için düşüncelerim

Bir parentez de Kocaeli Gazeteciler Cemiyet Başkanı Cemal Kaplan'a açmak isterim. Cemiyet Başkanı  Cemal Kaplanın ikinci dönemi. Şahsen hukukum olmadığından ilk oyumu ona vermedim. Sonrasında oy vermediğim Cemal Kaplan'ın ilk döneminde  yükün sırtında olmasına rağmen mücadelesini gördüm. O dönemde bir kaç kez sohbet etme imkanı buldum. Sonrasında yani ikinci döneminde  oy verdiğim Başkan Cemal Kaplan'ın bu dönem daha aktif olduğunu gözlemliyorum. Cemiyet üyelerinin sorunlarına eğilen, o sorunları çözen bir başkan olarak sevdim. Bu dönem daha sık görüşmeye başladım.

Önceki yıllardaki Cemiyet başkanlarını bilmem ama 9 yıllık meslek hayatımda önceki dönem Başkanlık yapan sevgili Çetin Gürol'un isteğiyle cemiyete üye oldum. Ona oy verdim. Sonrasında Başkan Cemal Kaplan'ın babacan tavrı, temiz kalbinin yanısıra çözüm odaklı çalışması mazeret üretmemesi benim için geçerli not oldu. Kocaeli Gazeteciler Cemiyet Başkanı Cemal Kaplan ve yönetimine teşekkür eder, başarılar dilerim.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Caner Uzuner - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gölcük Gündem Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gölcük Gündem hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Gölcük Gündem editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gölcük Gündem değil haberi geçen ajanstır.

Anket Gölcük eski sanayi çarşısı alanında hangi proje uygulansın istersiniz....